CODICE 87046 ANNO ACCADEMICO 2017/2018 CFU 3 cfu anno 2 MANAGEMENT 8707 (LM-77) - 3 cfu anno 1 MANAGEMENT 8707 (LM-77) - 3 cfu anno MANAGEMENT 8707 (LM-77) - SEDE PERIODO 2° Semestre PRESENTAZIONE 1) to understand the basic operating mechanisms of communication, also referring to digital communications; 2) to give a complete picture of how the different online communication activities run, including their functions related to the specific firm marketing and communications objectives. OBIETTIVI E CONTENUTI OBIETTIVI FORMATIVI Il corso si propone di fornire agli studenti i fondamenti dei meccanismi di funzionamento della comunicazione, applicabili anche alla comunicazione digitale, e un panorama completo delle modalità di comunicazione on-line, nonché delle loro funzioni correlate agli specifici obiettivi di marketing/comunicazione dell’impresa. Si propone inoltre di formare, attraverso lavori di gruppo e approfondimenti con esperti del settore, le competenze di base utili per affrontare, in modo corretto e funzionale agli obiettivi aziendali, la scelta del mix di strumenti digitali di comunicazione e i relativi criteri di pianificazione. MODALITA' DIDATTICHE Lectures, case studies, group works. Considering the interactive activity that will be played during the lessons, attendance is mandatory and verified. PROGRAMMA/CONTENUTO Part I: How Communication works (basics on theoretical and operational studies and models) Part II: Internet Network Part III: Web Marketing Part IV: Social Media Marketing TESTI/BIBLIOGRAFIA Handouts (PDF) prepared by the teacher. DOCENTI E COMMISSIONI DIANA BUZZO Ricevimento: diana.buzzo@economia.unige.it Commissione d'esame DIANA BUZZO (Presidente) NICOLETTA BURATTI LEZIONI Orari delle lezioni DIGITAL COMMUNICATION ESAMI MODALITA' D'ESAME Orale MODALITA' DI ACCERTAMENTO The suitability is achieved on the basis of the lessons frequency and of the teacher's evaluation regarding the activities carried out in the classroom, individual work and group work. There is no exam, nor a final vote, but only a judgment of suitability. In case of negative evaluation of suitability, activities and manner to undergo a new evaluation will be indicated. It is a pre-requisite to have passed the Marketing exam. Calendario appelli Data appello Orario Luogo Tipologia Note 12/06/2018 10:00 GENOVA Orale ALTRE INFORMAZIONI • Communicative Skills: students must acquire the technical language of the discipline to communicate in a clear and unambiguous manner with specialist and non-specialist interlocutors; • Learning Skills: students must develop good basic skills that enable them to continue to deepen the discipline autonomously, especially in the work contexts in which they will be operating in the future.