CODICE 87046 ANNO ACCADEMICO 2020/2021 CFU 3 cfu anno MANAGEMENT 8707 (LM-77) - GENOVA 3 cfu anno 1 MANAGEMENT 8707 (LM-77) - GENOVA 3 cfu anno 2 MANAGEMENT 8707 (LM-77) - GENOVA SEDE GENOVA PERIODO 2° Semestre MATERIALE DIDATTICO AULAWEB PRESENTAZIONE 1) to understand the basic operating mechanisms of communication, also referring to digital communications; 2) to give a complete picture of how the different online communication activities run, including their functions related to the specific firm marketing and communications objectives. OBIETTIVI E CONTENUTI OBIETTIVI FORMATIVI Il corso si propone di introdurre gli studenti ai meccanismi della comunicazione con riguardo alla prospettiva delle aziende che comunicano, e dei riceventi del messaggio nell'ambito della comunicazione online. Inoltre il corso si propone di stendere un panorama completo dei diversi strumenti di marketing e comunicazione digital attualmente a disposizione e del loro utilizzo teorico e pratico rispetto ai diversi obiettivi di marketing e comunicazione che la marca si pone. Parte integrante del corso è anche un'attività di Workshop dove gli studenti mettono in pratica quanto appreso attraverso l'apertura di canali di comunicazione social orientati alla generazione di contenuto e misurazione dei risultati ottenuti, al termine del quale gli studenti sono invitati a presentare i propri risultati alla classe. MODALITA' DIDATTICHE Lectures, case studies, group works. Considering the interactive activity that will be played during the lessons, attendance is mandatory and verified. PROGRAMMA/CONTENUTO Part I: How Communication works (basics on theoretical and operational studies and models) Part II: Internet Network Part III: Web Marketing Part IV: Social Media Marketing TESTI/BIBLIOGRAFIA Handouts (PDF) prepared by the teacher. DOCENTI E COMMISSIONI DIANA BUZZO Ricevimento: diana.buzzo@economia.unige.it Commissione d'esame DIANA BUZZO (Presidente) NICOLETTA BURATTI LEZIONI Orari delle lezioni DIGITAL COMMUNICATION ESAMI MODALITA' D'ESAME oral examination MODALITA' DI ACCERTAMENTO The suitability is achieved on the basis of the lessons frequency and of the teacher's evaluation regarding the activities carried out in the classroom, individual work and group work. There is no exam, nor a final vote, but only a judgment of suitability. In case of negative evaluation of suitability, activities and manner to undergo a new evaluation will be indicated. It is a pre-requisite to have passed the Marketing exam. ALTRE INFORMAZIONI • Communicative Skills: students must acquire the technical language of the discipline to communicate in a clear and unambiguous manner with specialist and non-specialist interlocutors; • Learning Skills: students must develop good basic skills that enable them to continue to deepen the discipline autonomously, especially in the work contexts in which they will be operating in the future.