CODICE | 98214 |
---|---|
ANNO ACCADEMICO | 2021/2022 |
CFU | 5 cfu al 2° anno di 10728 ENGINEERING TECHNOLOGY FOR STRATEGY (AND SECURITY) (LM/DS) GENOVA |
SETTORE SCIENTIFICO DISCIPLINARE | ING-INF/01 |
LINGUA | Inglese |
SEDE | GENOVA (ENGINEERING TECHNOLOGY FOR STRATEGY (AND SECURITY)) |
PERIODO | 1° Semestre |
MATERIALE DIDATTICO | AULAWEB |
The course covers the elements of programming for videogames. Students will learn the basics of both 2D and 3D programming along with the techniques used by the newest CAD tools for videogame design. After an introduction about the various types of simulation, a basic game engine for attaching the components of 2D games programming is presented. The basic of the 3D graphics and 3D videogame through the usage of a CAD graphics tool and an AAA game engine is also provided. One fifth of the credit is obtained through a final project.
Ricevimento: Su appuntamento: mail (francesco.bellotti@unige.it) o Teams o dopo lezione
Ricevimento: Il docente riceve su appuntamento, per prendere appuntamento è possibile contattare il docente tramite Microsoft Teams (preferibilmente) o tramite email a riccardo.berta@unige.it
L'orario di tutti gli insegnamenti è consultabile su EasyAcademy.
Data | Ora | Luogo | Tipologia | Note |
---|---|---|---|---|
11/02/2022 | 09:00 | GENOVA | Esame su appuntamento | |
17/02/2022 | 09:00 | GENOVA | Esame su appuntamento | |
22/07/2022 | 09:00 | GENOVA | Esame su appuntamento | |
16/09/2022 | 09:00 | GENOVA | Esame su appuntamento | |
16/09/2022 | 09:00 | GENOVA | Esame su appuntamento |