Salta al contenuto principale della pagina

COMPUTER GAMES AND SIMULATION

CODICE 98214
ANNO ACCADEMICO 2021/2022
CFU
  • 5 cfu al 2° anno di 10728 ENGINEERING TECHNOLOGY FOR STRATEGY (AND SECURITY)(LM/DS) - GENOVA
  • SETTORE SCIENTIFICO DISCIPLINARE ING-INF/01
    LINGUA Inglese
    SEDE
  • GENOVA
  • PERIODO 1° Semestre
    MATERIALE DIDATTICO AULAWEB

    PRESENTAZIONE

    OBIETTIVI E CONTENUTI

    OBIETTIVI FORMATIVI

    The course covers the elements of programming for videogames. Students will learn the basics of both 2D and 3D programming along with the techniques used by the newest CAD tools for videogame design. After an introduction about the various types of simulation, a basic game engine for attaching the components of 2D games programming is presented. The basic of the 3D graphics and 3D videogame through the usage of a CAD graphics tool and an AAA game engine is also provided. One fifth of the credit is obtained through a final project.

    DOCENTI E COMMISSIONI

    Commissione d'esame

    ALESSANDRO DE GLORIA (Presidente)

    RICCARDO BERTA

    FRANCESCA de ROSA (Presidente Supplente)

    LEZIONI

    Orari delle lezioni

    L'orario di tutti gli insegnamenti è consultabile su EasyAcademy.

    ESAMI

    Calendario appelli

    Data Ora Luogo Tipologia Note
    11/02/2022 09:00 GENOVA Esame su appuntamento
    17/02/2022 09:00 GENOVA Esame su appuntamento
    22/07/2022 09:00 GENOVA Esame su appuntamento
    16/09/2022 09:00 GENOVA Esame su appuntamento
    16/09/2022 09:00 GENOVA Esame su appuntamento