LETTORATO (First Term)
ENGLISH FOR INTERNATIONAL TOURISM II
CONTENT AND GOALS
The course aims to provide the oral and written English skills necessary to meet the demand in the cultural tourism sector. Students are expected to achieve a level of proficiency in the English language corresponding to the level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages. The four oral and written production skills will be developed in parallel.
MODULO TEORICO (Second Term)
PERSUASIVE YET NOT UNETHICAL – An introduction to sales-oriented content creation CONTENT AND GOALS This interactive course will introduce the art of using language and communication to promote a brand.
L'insegnamento si propone di fornire la padronanza scritta e orale di base della lingua inglese per rispondere alla domanda nel settore del turismo culturale, compresa la capacità di comprendere testi specifici a livello tra pre-intermedio e intermedio ed interagire in situazioni tipiche esemplificate dai testi. L'insegnamento ha come obiettivo quello di portare gli studenti a un livello di padronanza della lingua inglese che si colloca tra livello B1 e B2 del Quadro Comune Europeo per le Lingue. Verranno sviluppate in parallelo le quattro abilità di comprensione e produzione orale e scritta. In particolare, nel modulo teorico (36 ore), verranno approfonditi gli aspetti interpersonali e culturali della comunicazione trattati al primo anno, con l’utilizzo di documenti reali, scelti tra annunci pubblicitari, brochures, documenti economici e legali, un romanzo o un racconto, film la cui tematica tratta direttamente o indirettamente il turismo, film approntati appositamente per il settore della didattica del turismo. Le esercitazioni tenute da esperti madrelingua verteranno sullo sviluppo delle micro-abilità che compongono le quattro abilità, sempre utilizzando testi specifici e simulando quindi reali situazioni di lavoro, come nel modulo teorico.
This interactive course will introduce the art of using language and communication to promote a brand. First, we will deal with the notion of 'ideal customer,' i.e., the best representative of a company's target customers. Then, we will look closely at some examples of successful and unsuccessful announcements, analyzing and discussing the reasons for their success or failure. Next, we will explore a few ways to successfully use our imagination and carefully craft original yet clear messages to build a community, placing special emphasis on the different needs of each specific platform. In addition, we will emphasize the importance for a brand to avoid unethical behavior to keep its reputation clear. Finally, we will review a simple strategy to keep creating great content without losing inspiration.
Guest lecture (estimated, mid-April): Marco Grespigna, start-upper, founder and CEO of Think FWD Group, former CEO of Sanofi Italia and Zentiva.
READINGS (in this order):
Handley, Ann, & Chapman, C.C. (2012, 2nd ed.). Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, Ebooks, Seminars (and More) that Engage Customers and Ignite Your Business. New York: John Wiley and Sons. Handley, Ann. (2014). Everybody Writes: Your Go-to Guide for Creating Ridiculously Good Content. New York: John Wiley and Sons.
FIRST TERM
COURSEBOOK
Strutt, P. (2013). English for International Tourism - Intermediate Coursebook. Harlow: Pearson.
GRAMMAR BOOK
Murphy, R. (2019, 5th ed.). English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press.
Ricevimento: Il docente riceve via Teams su appuntamento o in presenza in studio (sempre previo appuntamento)
da Primo semestre Ottobre 2021
LINGUA INGLESE (SECONDA ANNUALITÀ)
.
Risultati di apprendimento previsti