Skip to main content

Course Council Coordinator

He is in charge of carrying out the functions assigned to him by the University Statute and the University Teaching Regulations:

  • coordinates the committees and those responsible for the activities of the Course of Study
  • .
  • convenes the Council of the CdS
  • approves the SUA-CdS, the SMA and the RCRs

The Course of Study (CdS) is equipped with a Quality Assurance (QA) system to keep management processes under control.

Course of Study QA Committee

It deals with:

  • compiling and updating the Single Annual Form (SUA-CdS) and the Annual Monitoring Form (SMA)
  • .
  • edit the Cyclical Review Report (RCR) and monitor the progress of proposed improvement activities
  • analyze teaching evaluation questionnaires, Almalaurea questionnaires, School Joint Committee reports
  • monitor student careers
  • monitor reports and requests from students, faculty and administrative technical staff
  • identify training demand and training goals
  • develop the training pathway

Teaching Commission

Steering Committee

It deals with:

  • expressing needs from society and the world of work and culture
  • providing an opinion between the consistency of the course of study and specific training activities with the demand for training

Committee members

Internal members:

.

External members:

.

Responsible for internships, traineeships and job orientation

It deals with:

  • promote, collect and manage proposals for internship/internship activities
  • organizing the collection of questionnaires and opinions of the institutions at which internships and placements were conducted

Website manager

It deals with:

  • updating and verifying the information on the course website

Responsible for coordinating class schedule and exams

It deals with:

  • managing class schedules so as to avoid overlapping
  • optimize the distribution of exam dates

Responsible

Responsible for international activities

It deals with:

  • coordinating students in the Erasmus+ program or other international programs
  • promote the internationalization of the LSC through outward promotional activities and faculty mobility

Responsible

Valeria Ottonelli - vottonel@nous.unige.it

Commission Credit others

Responsabile della Comunicazione

Si occupa di: 

  • verificare le informazioni presenti sul sito web del CdS e le aggiorna in collaborazione con il responsabile del sito web del CdS; 
  • controllare la completezza delle informazioni nelle schede insegnamento;
  • pubblicare sull’Aulaweb del CdS comunicazioni e informazioni utili per il corpo studentesco 
  • pubblicare sui social del CdS comunicazioni e informazioni utili per il corpo studentesco
  • coadiuvare il responsabile del sito web del dipartimento ad aggiornare le informazioni rilevanti per il CdS

Responsabile dell’orientamento in entrata/ itinere/ uscita

Responsabilità e funzioni:

  • organizza in coordinamento con il Delegato orientamento di Dipartimento o di Scuola e con il Settore Orientamento agli studi universitari dell’Ateneo le attività di orientamento con le scuole e i percorsi per le Competenze Trasversali e per l’Orientamento – PCTO;
  • organizza le attività di promozione del CdS verso l’esterno;
  • monitora lo stato di avanzamento delle carriere degli studenti
  • organizza se necessaria attività di supporto per gli anni successivi al primo 
  • organizza attività di orientamento in uscita verso il mondo del lavoro o verso livelli successivi del percorso formativo
  • monitora gli esiti occupazionali dei laureati
  • organizza attività per acquisire la valutazione delle parti interessate del mondo del lavoro sui laureati del CdS.

Responsabile delle attività di tutorato

Responsabilità e funzioni: 

  • coordina le attività di tutorato di accoglienza e tutorato didattico.

Commissione piani di studio e carriere precedenti

Responsabilità e funzioni:

  • Esamina le domande di piano di studio libero e ne propone l’approvazione al CCS;
  • esamina le richieste di riconoscimento della carriera precedente degli studenti.