Skip to main content
CODE 65317
ACADEMIC YEAR 2023/2024
CREDITS
SCIENTIFIC DISCIPLINARY SECTOR IUS/15
LANGUAGE Italian
TEACHING LOCATION
  • IMPERIA
PREREQUISITES
Propedeuticità in ingresso
Per sostenere l'esame di questo insegnamento è necessario aver sostenuto i seguenti esami:

AIMS AND CONTENT

RECOMMENDED READING/BIBLIOGRAPHY

For students attending classes

in relation to the 1st part of the Course:

- MANDRIOLI-CARRATTA, Diritto Processuale Civile, editio minor, XVIIª ed., Giappichelli, Torino, 2020, vol I, pp. 1-106, 169-245, 246-287,

or in alternative:

- BIAVATI, Argomenti di diritto processuale civile, Bologna, 2020, pp. 13-280

 

furthermore, in relation to the 2nd and 3rd part of the Course:

MANDRIOLI-CARRATTA, Diritto Processuale Civile, editio minor, XVIIª ed., Giappichelli, Torino, 2020, vol II, pp. 3-226

MANDRIOLI-CARRATTA, Diritto Processuale Civile, editio minor, XVIIª ed., Giappichelli, Torino, 2020, vol II, pp. 227-320

or in alternative:

- BIAVATI, Argomenti di diritto processuale civile, Bologna, 2020, pp. 281-520

For students not attending classes

in relation to the 1st part of the Course:

- MANDRIOLI-CARRATTA, Diritto Processuale Civile, editio minor, XVIIª ed., Giappichelli, Torino, 2020, vol I, pp. 1-287,

or in alternative:

- BIAVATI, Argomenti di diritto processuale civile, Bologna, 2020, pp. 13-280

 

furthermore, in relation to the 2nd and 3rd part of the Course:

MANDRIOLI-CARRATTA, Diritto Processuale Civile, editio minor, XVIIª ed., Giappichelli, Torino, 2020, vol II, pp. 3-226

MANDRIOLI-CARRATTA, Diritto Processuale Civile, editio minor, XVIIª ed., Giappichelli, Torino, 2020, vol II, pp. 227-320

or in alternative:

- BIAVATI, Argomenti di diritto processuale civile, Bologna, 2020, pp. 281-526

 

Students are required to consult an updated Code of Civil Procedure.

EXAMS

ASSESSMENT METHODS

If a student shows an unsufficient knowledge of the subject matter of the examination, the teacher shall request him/her to improve his/her preparation, if necessary by reading further literature suggested by the teacher.