Skip to main content
CODE 106890
ACADEMIC YEAR 2022/2023
CREDITS
TEACHING LOCATION
  • GENOVA
MODULES Questo insegnamento è composto da:
TEACHING MATERIALS AULAWEB

OVERVIEW

The purpose of the course is providing the students with a technical knowledge of English for Economics, Finance and Business and a proper knowledge of the main theories and models for financial markets. Special focus will be on comparing data with the predictions of the theories. 

Attendance is strongly recommended.

 

AIMS AND CONTENT

LEARNING OUTCOMES

The course of Economics of Financial Markets has the specific aim of providing both theoretical and technical knowledge on the working of financial markets, with specific focus on the most recent theories and the debate among the different streams of thought. Specific attention will be dedicated to the impact of monetary policies on financial markets, to the creation and propagation of expectations and to the impact that they have on the yields of financial assets and their time structure. 

PREREQUISITES

Undergraduate courses of Microeconomics and Macroeconomics.

TEACHERS AND EXAM BOARD

Exam Board

SUSAN MARIE CAMPBELL (President)

MARCO MAZZOLI (President)

LUCA BELTRAMETTI

ANNA BOTTASSO

GABRIELE CARDULLO

SIMONE LOMBARDINI

ELENA SEGHEZZA

EXAMS

EXAM DESCRIPTION

The exam methods are those indicated for each of the two modules: "English for Business, Economics and Finance" and "Economia dei Mercati Finanziari Mod. 2 (Economics of Financial Markets Mod. 2). The overall mark is given by the average mark obtained in the two modules. 

ASSESSMENT METHODS

Each of the two modules, "English for Business, Economics and Finance" and "Economia dei Mercati Finanziari (Economics of Financial Markets)" has its own assessments methods and the final mark is given by the average mark for each of the two (6 credits) modules. 

Exam schedule

Data Ora Luogo Degree type Note
09/01/2023 11:00 GENOVA Scritto Non è possibile consultare libri, appunti, bigliettini. Non è consentito avere un cellulare durante lo svolgimento d'esame e non è assolutamente consentito comunicare con nessuna altra persona all'infuori del docente per tutta la durata dell'esame. In caso di violazione di queste regole sarà annullata la prova d'esame e, negli appelli successivi, lo studente dovrà sostenere un orale per la conferma del voto ottenuto nella prova d'esame scritta.
23/01/2023 11:00 GENOVA Scritto Non è possibile consultare libri, appunti, bigliettini. Non è consentito avere un cellulare durante lo svolgimento d'esame e non è assolutamente consentito comunicare con nessuna altra persona all'infuori del docente per tutta la durata dell'esame. In caso di violazione di queste regole sarà annullata la prova d'esame e, negli appelli successivi, lo studente dovrà sostenere un orale per la conferma del voto ottenuto nella prova d'esame scritta.
16/02/2023 11:00 GENOVA Scritto Non è possibile consultare libri, appunti, bigliettini. Non è consentito avere un cellulare durante lo svolgimento d'esame e non è assolutamente consentito comunicare con nessuna altra persona all'infuori del docente per tutta la durata dell'esame. In caso di violazione di queste regole sarà annullata la prova d'esame e, negli appelli successivi, lo studente dovrà sostenere un orale per la conferma del voto ottenuto nella prova d'esame scritta.
08/05/2023 11:00 GENOVA Compitino Appello straordinario riservato esclusivamente ai laureandi a.a. 2021/22
08/05/2023 11:00 GENOVA Compitino Appello straordinario riservato esclusivamente ai laureandi a.a. 2021/22
05/06/2023 11:00 GENOVA Scritto Non è possibile consultare libri, appunti, bigliettini. Non è consentito avere un cellulare durante lo svolgimento d'esame e non è assolutamente consentito comunicare con nessuna altra persona all'infuori del docente per tutta la durata dell'esame. In caso di violazione di queste regole sarà annullata la prova d'esame e, negli appelli successivi, lo studente dovrà sostenere un orale per la conferma del voto ottenuto nella prova d'esame scritta.
19/06/2023 11:00 GENOVA Scritto Non è possibile consultare libri, appunti, bigliettini. Non è consentito avere un cellulare durante lo svolgimento d'esame e non è assolutamente consentito comunicare con nessuna altra persona all'infuori del docente per tutta la durata dell'esame. In caso di violazione di queste regole sarà annullata la prova d'esame e, negli appelli successivi, lo studente dovrà sostenere un orale per la conferma del voto ottenuto nella prova d'esame scritta.
14/07/2023 11:00 GENOVA Scritto Non è possibile consultare libri, appunti, bigliettini. Non è consentito avere un cellulare durante lo svolgimento d'esame e non è assolutamente consentito comunicare con nessuna altra persona all'infuori del docente per tutta la durata dell'esame. In caso di violazione di queste regole sarà annullata la prova d'esame e, negli appelli successivi, lo studente dovrà sostenere un orale per la conferma del voto ottenuto nella prova d'esame scritta.
14/09/2023 11:00 GENOVA Scritto Non è possibile consultare libri, appunti, bigliettini. Non è consentito avere un cellulare durante lo svolgimento d'esame e non è assolutamente consentito comunicare con nessuna altra persona all'infuori del docente per tutta la durata dell'esame. In caso di violazione di queste regole sarà annullata la prova d'esame e, negli appelli successivi, lo studente dovrà sostenere un orale per la conferma del voto ottenuto nella prova d'esame scritta.
05/06/2023 14:00 GENOVA Scritto
19/06/2023 14:00 GENOVA Scritto
03/07/2023 14:00 GENOVA Scritto
15/09/2023 12:00 GENOVA Scritto