Skip to main content

Committees and delegates

Course Council Coordinator

He is in charge of carrying out the functions assigned to him by the University Statute and the University Teaching Regulations:

  • coordinates the committees and those responsible for the activities of the Course of Study
  • .
  • convenes the Council of the CdS
  • approves the SUA-CdS, the SMA and the RCRs

The Course of Study (CdS) is equipped with a Quality Assurance (QA) system to keep management processes under control.

Course of Study QA Committee

It deals with:

  • compiling and updating the Single Annual Form (SUA-CdS) and the Annual Monitoring Form (SMA)
  • .
  • edit the Cyclical Review Report (RCR) and monitor the progress of proposed improvement activities
  • analyze teaching evaluation questionnaires, Almalaurea questionnaires, School Joint Committee reports
  • monitor student careers
  • monitor reports and requests from students, faculty and administrative technical staff
  • identify training demand and training goals
  • develop the training pathway

Teaching Commission

Steering Committee

It deals with:

  • expressing needs from society and the world of work and culture
  • providing an opinion between the consistency of the course of study and specific training activities with the demand for training

Committee members

Internal members:

.

External members:

.

Responsible for internships, traineeships and job orientation

It deals with:

  • promote, collect and manage proposals for internship/internship activities
  • organizing the collection of questionnaires and opinions of the institutions at which internships and placements were conducted

Website manager

It deals with:

  • updating and verifying the information on the course website

Responsible for coordinating class schedule and exams

It deals with:

  • managing class schedules so as to avoid overlapping
  • optimize the distribution of exam dates

Responsible

Responsible for international activities

It deals with:

  • coordinating students in the Erasmus+ program or other international programs
  • promote the internationalization of the LSC through outward promotional activities and faculty mobility

Responsible

Valeria Ottonelli - vottonel@nous.unige.it

Commission Credit others

Responsabile della Comunicazione

Si occupa di: 

  • verificare le informazioni presenti sul sito web del CdS e le aggiorna in collaborazione con il responsabile del sito web del CdS; 
  • controllare la completezza delle informazioni nelle schede insegnamento;
  • pubblicare sull’Aulaweb del CdS comunicazioni e informazioni utili per il corpo studentesco 
  • pubblicare sui social del CdS comunicazioni e informazioni utili per il corpo studentesco
  • coadiuvare il responsabile del sito web del dipartimento ad aggiornare le informazioni rilevanti per il CdS

Responsabile dell’orientamento in entrata/ itinere/ uscita

Responsabilità e funzioni:

  • organizza in coordinamento con il Delegato orientamento di Dipartimento o di Scuola e con il Settore Orientamento agli studi universitari dell’Ateneo le attività di orientamento con le scuole e i percorsi per le Competenze Trasversali e per l’Orientamento – PCTO;
  • organizza le attività di promozione del CdS verso l’esterno;
  • monitora lo stato di avanzamento delle carriere degli studenti
  • organizza se necessaria attività di supporto per gli anni successivi al primo 
  • organizza attività di orientamento in uscita verso il mondo del lavoro o verso livelli successivi del percorso formativo
  • monitora gli esiti occupazionali dei laureati
  • organizza attività per acquisire la valutazione delle parti interessate del mondo del lavoro sui laureati del CdS.

Responsabile delle attività di tutorato

Responsabilità e funzioni: 

  • coordina le attività di tutorato di accoglienza e tutorato didattico.

Commissione piani di studio e carriere precedenti

Responsabilità e funzioni:

  • Esamina le domande di piano di studio libero e ne propone l’approvazione al CCS;
  • esamina le richieste di riconoscimento della carriera precedente degli studenti.